Vprašanje Evropski komisiji glede Nemške zahteve za minimalno plačo voznikov v cestnem prometu kot ukrep proti socialnemu dumpingu
Evropska poslanka Romana Tomc se je pridružila vprašanju Evropski komisiji, glede Nemške zahteve za minimalno plačo voznikov v cestnem prometu kot ukrep proti socialnemu dumpingu, ki ga objavljamo v nadaljevanju.
Nemčija od 1. januarja 2015 od tujih prevoznikov, ki prevažajo blago ali potnike v Nemčiji, zahteva dokazilo, da svojim voznikom zagotavljajo minimalno plačilo 8,5 EUR bruto na uro. Tak ukrep je pozitiven z vidika preprečevanja socialnega dumpinga v cestnem prometu in slovenski prevozniki ga izpolnjujejo, a hkrati je enostranski in ogroža načelo prostega pretoka storitev. V EU ne moremo reševati enega problema tako, da ustvarimo novega. Zato sprašujemo Evropsko komisijo:
1. Kdaj bo izdala mnenje o tem, ali nemška zakonodaja krši pravila o prostem pretoku storitev?
2. Na kakšen način in kako hitro bo ukrepala proti Nemčiji, če bo ugotovila, da je ogrožen prost pretok storitev?
3. S sprejetimi ukrepi se problem socialnega dumpinga rešuje parcialno, v eni državi. Ali Evropska komisija meni, da so enostranski nacionalni ukrepi pravi pristop v boju proti socialnemu dumpingu v prevoznem sektorju? Če ne, kdaj lahko pričakujemo njen predlog za celovito rešitev tega problema na ravni EU?